South Kensington and spanish tapas

_DSC0125“Don’t judge a man until you have walked a mile in his shoes…”  well I could tell you my whole life story from how long we’ve actually walked London.
Given the proximity of our hotel, Hyde Park quickly became our post-breakfast spot, we walked, bike, even run through it (well more like run after squirrels, but you get the point)

_DSC0114

After one of our usual strolls through the park, we decided we go check some of the museums, and from what I remembers one of my favourites neighborhoods, Kensington.

_DSC0130

So we took the tube and began our day with the Science Museum, followed by the Natural History Museum. As expected, I lost Le boyfriend inside the science museum and it took me forever to convince him to got visit the next one.

_DSC0146

We were able to walk most of both museum during the day and finished up around midday. Tired and hungry we decided to sit in one of South Kesington’s restaurants to have some tapas (because of course that is what you will choose to eat in England haha)

_DSC0148

We found a little place called Casa Brindisa, ordered one platter of cheese, one of spanish charcuterie, spicy olives and a few pots with oils and bread to dip, and we sat there in the sun for a while, watching at people go by, slightly ogling at the dishes that were coming out the Lebanese restaurant next to ours.

_DSC0137

I left Le boyfriend roasting in the sun while I gathered my camera and took a quick walk around the little bookshops, cafes and shops of the area, I found this amazing little place that sold pinup illustrations books but ultimately decided not to carry heavy books for the rest of the trip so I had to leave them behind.

_DSC0144

_DSC0158

We found each other again and continued our day with a quick walk through Camden and Covent Garden. So trust me when I tell you…I’ve walk my fare share of miles.
Until next time. Jules.-

[Spanish Version]
“No juzgues a un hombre hasta que haya caminado una milla en sus zapatos …” les podría contar la historia de mi vida teniendo en cuenta lo mucho que hemos caminado Londres.

Dada la proximidad a nuestro hotel, Hyde Park se convirtió rápidamente en nuestro lugar post-desayuno, lo caminamos, anduvimos en bicicleta, incluso corrimos a través de él (bueno en realidad fue más como correr detrás de ardillas, pero entienden el punto)

Después de uno de nuestros paseos habituales por el parque, decidimos ir a ver algunos museos, y por lo que recordaba, uno de mis barrios favoritos, Kensington.

Así que tomamos el subterráneo y comenzamos nuestro día con el Museo de Ciencia, seguido por el Museo de Historia Natural. Como era de esperar, perdí a Le novio en el interior del museo de la ciencia y me tomó años convencerlo de continuar al siguiente museo.

Fuimos capaces de caminar los dos museos durante el día y terminamos cerca del mediodía, cansados ​​y hambrientos. Decidimos sentarnos en uno de los restaurantes de South Kensington a comer unas tapas (porque, por supuesto, eso es lo más obvio que elegir para comer en Inglaterra jaja)

Encontramos un pequeño lugar llamado Casa Brindisa, pedimos un plato de quesos, uno de fiambres, aceitunas picantes y algunos aceites con pan para mojar, y nos sentamos allí en el sol durante un rato, viendo a la gente pasar, degustando con los ojos los platos que salían del restaurante libanés junto al nuestro.

Dejé a Le novio tostandose en el sol y tomé un paseo rápido con mi cámara alrededor de las pequeña librerías, cafeterías y tiendas de la zona, me encontré con este pequeño lugar increíble que vendía libros de diseño e ilustraciones pinups, pero finalmente decidí que lo más lógico era no llevar libros pesados ​​durante el resto del viaje, así que tuve que dejarlos atrás.

Nos encontramos otra vez y continuamos nuestro día con un rápido paseo por Camden y Covent Garden. Así que confíen en mí cuando les digo… tengo cumplida mi cuota de millas caminadas. Hasta la próxima. Jules.-