Camping at Urupukapuka Island

(cool disclaimer: none of the images were retouched since I took them with my phone, so they might be low quality but every colour is the real deal…I know New Zealand is awesome)

Today was Auckland’s anniversary, which meant it was a holiday and we had a long weekend all to ourselves, so on Saturday morning we woke up at 5am (well…we crawled, eyes wide shut out of bed) and waited to be pick up by some friends.

One more stop where we divided ourselves into teams of boys and girls and we were off to Bay of Island, I was in charge of providing an “all girls road trip playlist” so clearly we listen to pretty much everything from Ed Sheeran to Shaggy’s Bombastic and the Spice Girls. I can assure you, we won the “Road Trip” part of the weekend

We arrived at Rawhiki (Rwa.phi.ki) around midday, half of us took our things in a water taxi and the other half took our things in two kayak and paddle all the way to Urupukapuka Island.

The Island is amazing, is the biggest island you’ll find in Bay of Islands, Urupukapuka means “group of Puka trees” in Māori which and is probably named like that since the island it’s filled with Mānuka and Kānuka trees, the grass is of the brightest green and the sea is of the clearest blue and we had the most amazing weather during those days.

We basically spent the whole first day sunbathing and kayaking and swimming around trying to find some cool sea creatures (one of our friends encounter a turtle and a sting ray… I wasn’t that lucky…but I did see a sting twice swimming away)

Next day I woke up to the amazing smell of eggs and a mountain of bacon, we sliced some baps, opened an avocado, sliced some tomatoes and did ourselves some breakfast burgers, while watching the islands across. (Camping with this guys is not a boring thing I can assure you)

For the rest of the day we just sunbathe, I went out kayaking with Le Boyfriend, eat some more, had some tea, hike all the way to the other side of the island, were you can find a café and the wharf, had a cheeky beer, sat at the sun a bit more and sat down chatting all the way until night fall.

If you are still not convinced this place is paradise, you just need to wait until the sun goes down and there is no single light on and the only this you can see is the sky, because that sky will make you think “I’ll never want to leave this place” Because in the city is barely impossible to see the stars and here you start thinking the whole universe is shining just for you.

The only downside of this whole trip is when I wake up tomorrow to go to work, I wont find this amazing view. Until next time, Jules.-

[Spanish Version]
(Disclaimer Genial: ninguna de las imágenes fueron retocadas ya que saque las fotos con mi teléfono, por lo que podran ser de baja calidad pero los colores son 100% reales… ya sé Nueva Zelanda es impresionante)

Hoy fue el aniversario de Auckland, lo que significa que fue feriado y tuvimos un fin de semana largo para nosotros solos, así que el sábado por la mañana nos despertamos a las 5 am (bueno … nos arrastramos, ojos semicerrados de la cama) y esperamos a que nos pasaran a buscar.

Paramos una vez más donde nos dividimos en dos grupos de chicos y chicas y nos fuimos a Bay of Islands, me pusieron a cargo de proveer la música para un “viaje de chicas” asi que claramente escuchamos casi todo desde Ed Sheeran a Bombastic de Shaggy y las Spice Girls. Les puedo asegurar, las chicas ganamos la parte “Road Trip” del fin de semana.

Llegamos a Rawhiki (Rwa.fi.ki) alrededor del mediodía, la mitad de nosotros llevamos nuestras cosas en un taxi de agua y la otra mitad llevamos las cosas en dos kayak, remando hasta Urupukapuka Island.

La isla es increíble, es la isla más grande de Bay of Islands, Urupukapuka significa “grupo de árboles Puka” en maorí y es, probablemente, nombrados así ya que la isla está llena de árboles de Manuka y Kanuka, el pasto es verde brillante y el mar es del azul más claro y tuvimos el tiempo más increíble durante esos días.

Básicamente pasamos todo el primer día tomando el sol, andando en Kayak y la nadando alrededor tratando de encontrar algunas criaturas de mar (uno de nuestros amigos encontró una tortuga y una raya … yo no fui tan afortunado … pero logre ver dos rayas a la distancia)

Al día siguiente me desperté con un increíble olor a huevos y una montaña de panceta, cortamos unos pancitos, unas paltas, cortamos unas rodajas de tomates y nos armamos unas hamburguesas de desayuno, mientras nos sentamos a ver las islas de enfrente. (ir de camping con estos chicos no es una cosa aburrida, les puedo asegurar)

El resto del día, una vez más, nos dispusimos a tomar sol, salir en kayak con Le Novio, comer un poco más, caminar todo el camino hasta el otro lado de la isla, donde se puede encontrar una cafetería y el muelle, tomamos una pequeña cervecita, nos sentamos en el sol un poco más y charlamos hasta caída de la noche.

Si todavía no están convencidos que este lugar es el paraíso, sólo tienen que esperar hasta que se ponga el sol y no haya una sola luz encendida y solo se puede ver el cielo, ya que ese cielo te hará pensar “no me quiero ir nunca de este lugar ” En la ciudad es casi imposible ver las estrellas y aca uno empieza a pensar todo el universo brilla sólo para uno.
El único inconveniente de todo este viaje es cuando me despierte mañana para ir a trabajar, no voy a encontrar esta vista increíble. Hasta la próxima, Jules.-